Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /var/www/parfumeplus.dk/96uk-kopenhago.dk/wp-content/plugins/codestyling-localization/includes/idna_convert.class.php on line 421
Små gode løgne-historier til at afvise telefonsælgere - Volapyk på alle sprog

Små gode løgne-historier til at afvise telefonsælgere

Product Information

Som selvstændig og iværksætter har du garanteret oplevet det 117 gange. At du får en telefonsælger i røret som desperat forsøger at sælge dig et eller andet du bestemt ikke har brug for.

Det kan være forsikringer, mobilabonnementer, strøm og Falck abonnementer.

Du bliver særligt bombarderet med opkald lige når du starter virksomhed op. Telemarketing virksomhederne får nemlig opkaldslister over nye virksomheder i CVR registret.

Adresseflytning er også med til at udløse opkald. Det sker ”sjovt” nok også når du skifter mobilabonnement – om dine kontaktoplysninger sælges af mobiludbyderen eller om der er noget andet som trigger dette ved jeg dog ikke.

Påvirker din produktivitet

Når du får telefonsælgeren i røret bliver en desperat kamp, hvor du omgående går i forsvarsposition men forsøger at holde samtalen professionel og venlig alt i mens telefonsælgeren bidder sig fast som en vampyr i sit bytte.

Det kan køre samtalen helt op i en spids, hvor sidste udvej enten at skrue bissen på, blive meget hidsig og smække røret på.

Den afslutning kan påvirke dig i negativ retning de næste mange næste timer. Du vil føle dig som taberen af kampen og det går ud over de opgaver skal løse resten af dagen. Du bliver simpelthen mindre produktiv.

Kan du i stedet gå selvsikkert ud af samtalen som sejerherre vil det have en positiv indflydelse på resten af dagen. Du vil tænke: ”YES! I dag var det mig der snød ham!”

Lad os se på hvordan du kan snyde telefonsælgeren.

Afvisning nr. 1: Sig du bor i et kontorfællesskabet

Har du en lille virksomhed så sidder du garanteret med en masse kasketter på. Det ved telefonsælgeren godt – det er måske derfor han ringer til netop dig. Mange sælgere lægger derfor ud med at spørge: ”Er det dig der har ansvaret for XXXX”.

Tricket er her at sige: ”Nej. Det har jeg ikke noget at gøre med. Jeg bor i et kontorfællesskab og det er udlejeren der tager sig af den slags. ”

Det er usandsynligt få telefonsælgere som vil spørge mere ind til det. Og hvis de skulle spørge om du har udlejerens nummer så siger du bare at du ikke har det ved hånden og at de må google sig til det.

Afvisning nr. 2: Sig du Dårlig økonomi

Vil du handle med en som du ved har rod i finanserne og dårlig økonomi? Nej – og det vil telefonsælgeren heller ikke.

Tricket her er at afbryde sælgeren så hurtigt som muligt og så bringe firmaets ”dårlige økonomi” på banen. Du kan f.eks. sige: ”Det er et rigtig skidt tidspunkt du ringer på. Vi er lige gået i betalingsstandsning.”

Hvis du er i humør til den, så kan du trække den endnu længere ud og sige: ”Det er et perfekt tidspunkt du ringer på. Pantefoden var forbi i går og tog stort set hele vores kontor. Ser du – vi har ikke rigtig kunne betale vores regninger. Det er dog lykkes mig at gemme denne telefon. Men nu da vi ikke rigtig har nogle ting mere, er jeg næsten sikker på vi kan bruge de du sælger….”.

Her skal du dog være OBS på at telefonsælgeren måske kun hører ”det er et perfekt tidspunkt du ringer på” og overhører alt det om den dårlige økonomi. Sker det kan du spørge: ”Er det et problem at vores boets advokat har forbudt os at indgå nye aftaler?”

Der er selvfølgelig en minimal risiko for at oplysningen om din ”dårlige økonomi” bliver lækket til steder hvor det har betydning. Men risikoen er yderst lille.

Afvisning nr. 3: Allerede kunde

Telefonsælgerens ringelister kan umuligt være 100% opdateret. Derfor er et rigtig godt trick at sige:

”Det er sjovt du ringer. Jeg er faktisk blevet kunde hos jer i sidste uge og jeg er rigtig godt tilfreds med skiftet/produktet/ydelsen. Det må du meget gerne bringe videre i virksomheden.”

Den kan selvfølgelig ikke bruges hvis den som ringer er ejeren af en lille enkeltmandsvirksomhed.

Afvisning nr 4: Sig du er på robinsonlisten

Hvis der er noget telefonsælgeren er bange for så er det robinsonlisten.

Robinsonlisten er en liste som beskytter virksomheder mod direkte markedsføring fra andre firmaer. Er du på listen må virksomheder bl.a. ikke kontakte dig via telefon og gør de det alligevel kan de straffes med nogle meget høje bøder.

Det er gratis at komme på listen, men problemet er at der går noget tid før listen opdateres ude hos telemarketing virksomhederne. Det kan du bruge som din fordel.

For uanset om du er på listen, er på vej på listen eller ej, kan du blot sige til telefonsælgeren: ”Hør her min ven. Jeg er på robinsonlisten så lad os bare stoppe samtalen her”.

Så vil jeg næsten garantere at telefonsælgeren undskylder mange gang og ønsker dig en god dag.